Stichting Ave

Woongroep voor jong volwassenen met autisme en verstandelijke beperking

Nieuwsbrief nr. 7 september 2020.

Wat wordt het mooi bij Zonnewend’!

De nieuwe meubels komen binnen, de keuken is volop in gebruik en boven hangen de gordijnen.

Een bevriende kunstenaar heeft gratis schilderijen ter beschikking gesteld zodat op die manier ons gebouw nog mooier aangekleed wordt. Dank je wel Ingrid!

We zouden onze woonplek aan iedereen willen laten zien. Zo trots zijn we.

Maar hier gooit corona roet in het eten.

We mogen helaas alleen nog maar familie ontvangen.

4 Vaste personen op het appartement van de bewoner.

Mondjesmaat gaat de dagbesteding weer beginnen tot groot geluk van onze kinderen. Nu hopen dat het zo blijft en dat covid-19 ons niet meer in de tang houdt.

Een hartelijke groet, vol dankbaarheid, van ouders, bewoners en begeleiders van Stichting Ave.

Nieuwsbrief nr. 6 juli 2020.

De streefdatum van 1 maart 2020 is gehaald!

Onze kinderen kunnen wonen!

Ieder binnen zijn/haar eigen tempo en op zijn/haar eigen manier.

Wennen, voelen, aftasten, informeren en begeleiden. Wat een stap!

En toen………….viel 2 weken later de lock-down van Covid-19 in.

Plotseling was het niet meer mogelijk om naar de vaste veilige plek van de dagbesteding te gaan. Die moest nu binnen Stichting Ave ontwikkeld worden (dank jullie wel WoondroomZorg en begeleiders!).

Daardoor werd alles nieuw voor onze, zo kwetsbare, groep.

Maar ze hebben zich gehandhaafd, die bikkels!

De zon scheen prachtig en er is veel gewandeld.

Wat is er een werk verzet, vaak tegen de stroom in!

Het gebouw en de tuin (er komt een jeu de boules baan!)

worden steeds mooier.

Nu in juli 2020 zijn de regels aangaande Corona enigszins versoepeld en kunnen de bewoners hun dagbesteding stap voor stap weer hervatten.

Maar we zijn ook heel verguld met een aantal zaken.

Op de eerste plaats ons team van begeleiders. Wat een lieve mensen, die zich voor meer dan 100% inzetten!

We verwelkomen de nieuwe coördinator, Daan Ebeling Koning.

Heel veel succes Daan.

En op de tweede plaats heeft het huis een naam gekregen.

Zonnewend’

Die naam dient nog aangebracht te worden boven de voordeur maar in onze harten leeft het al. En hij past ook zo goed bij de Grondsteenspreuk.

Op de derde plaats de artikelen in krant. Daardoor hebben zich nieuwe bewoners aangemeld en worden de 2 laatste appartementen wellicht ingevuld.

Al met al een zeer bewogen, drukke en speciale 8 maanden waarvan we heel veel geleerd hebben.

En daarom zeggen we: “Voor iedereen een welverdiende zomervakantie!”

Grote opfrisdag

Op zaterdag 15 februari 2020 was het een drukte van belang bij het gebouw aan het Groot Loo te Hilvarenbeek.
Zo'n kleine 40 mensen waren gekomen om ons te helpen bij de GROTE OPFRISDAG van het huis en de tuin voor onze kinderen.
Wat is er veel gebeurd! Gepoetst, geveegd, gesjouwd, gezaagd en geharkt!!!! Ongelooflijk!
We zijn daar zo dankbaar voor.
Het was een geweldige dag, een groot succes. En ook nog heel gezellig!

20200215_104440_resized (004)
20200215_104643_resized (005)
20200215_132139_resized (003)
20200215_141913_resized (003)
20200215_134910_resized (003)

Nieuwsbrief nr. 5                                           Januari 2020

Woongemeenschap voor jong volwassenen

met autisme en verstandelijke beperking.

Stichting Ave

Groot Loo Beschermd Wonen.

Wat is er veel gebeurd sinds de laatste nieuwsbrief van augustus!

Deze maand is het pand aan het Groot Loo opgeleverd en de beloofde kerstboom stond er dus inderdaad ook al was hij maar klein.

Vanaf dit moment krijgen ouders de gelegenheid om samen met hun kind het appartement te gaan inrichten.

Streefdatum om te gaan wonen is 1 maart 2020.

Maar tegelijkertijd dienen ook de gezamenlijke ruimten aangekleed te worden. Een pittige klus voor de interieurcommissie die volop, samen met de bouwcommissie, met de voorbereidingen bezig zijn.

Ook was er in deze periode een feestelijk moment.

Op 27 september vond de Grondsteenlegging plaats en klonk de Grondsteenspreuk. Een spreuk die de bewoners zal vergezellen in de toekomst.

Er zijn weer donaties binnen gekomen.

Van individuele ondersteuners maar ook organisaties.

Bijvoorbeeld: het VSB fonds,Handicap.nl, het Gehandicapte kind(voorheen NSGK), het Kansfonds, de Vaillant Stichting en de

Annetje van Puijenbroek Stichting. Onze dank is groot!!!!

Toch ontvangen we nog graag verdere donaties want de inrichting en het onderhoud van de tuin ligt op ons te wachten.

Ons rekeningnummer is: NL87RABO 0138 3755 85 t.n.v. St. Ave.

St. Ave heeft een ANBI status.

We hebben onze 7 de bewoner welkom geheten!

Er kunnen zich nog aspirant bewoners aanmelden!

De coördinator organiseert samen met ouders bijeenkomsten voor bewoners; nu zelfs iedere 2 weken. Om aan elkaar te wennen.

Een tweede fotospeurtocht door Hilvarenbeek, de viering van de sleuteloverdracht en een knutselochtend zijn hier voorbeelden van.

Wat we zeker niet willen vergeten is het feliciteren van WoondroomZorg met hun 12 ½ jarig bestaan.

Van harte gefeliciteerd Hilly en André en heel veel dank voor alle ondersteuning!

Mocht u op een of andere manier met ons in contact willen treden dan kan dat via onze website www.stichting-ave.nl of telefonisch met

S. Dirkse 06 230 468 802 of S. Verhelst 06 518 55 294.